Sunday, March 14, 2010

Maahad Muhammadi Lelaki terbaik


KOTA BHARU – Sekolah Menengah Ugama Arab Maahad Muhammadi Lelaki muncul sekolah terbaik di bawah Yayasan Islam Kelantan (YIK) serta mengekalkan keputusan peperiksaan 100 peratus dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Sekolah tersebut turut sama mencatatkan sejarah apabila seorang daripada pelajarnya mendapat 15A, 14A,13A,12A,11A dan 10A.

Pengetuanya, Azhar Saleh berkata, Ahmad Harith Zabidi Azhar dinobatkan sebagai pelajar terbaik apabila mendapat 15A (12A+, 2A, 1A-).

Beliau berkata, manakala bagi 14A dan 13A masing-masing seorang pelajar, enam pelajar mendapat 12A, 10 orang 11A, dan 14 pelajar mendapat 10A.

Azhar berkata, secara keseluruhannya 53 pelajar mendapat 9A ke atas berbanding 22 orang pada tahun 2008.

Menurutnya, kejayaan tersebut adalah berkat usaha keras pihak sekolah yang banyak dibantu oleh guru-guru serta Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG).

“Program Maahad Gemilang merupakan salah satu program yang banyak membantu pelajar dalam mencapai keputusan yang membanggakan,’’ katanya yang merupakan bekas pengetua Maahad Muhammadi Perempuan yang telah melahirkan ramai pelajar cemerlang di peringkat negara.

Beliau berkata, bukan itu sahaja kerja keras serta semangat para pelajar sepanjang pelajaran serta solat sunat hajat yang dilakukan oleh mereka antara penyumbang kepada kejayaan tersebut.

Azhar berkata, seperti mana keputusan peperiksaan STAM sebelum ini turut sama menunjukkan keunggulan serta kecemerlangan Maahad Muhammadi di peringkat kebangsaan.

Sumber : SinarHarian

No comments:

Post a Comment